پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3112
-
الف
+

ماجرای کور شدن کامبیز دیرباز

کامبیز دیرباز بازیگر نقش «اسد» در سریال «نابرده رنج» در خصوص این سریال به گفت‌گو پرداخت.

کامبیز دیرباز بازیگر نقش «اسد» در سریال «نابرده رنج» در خصوص این سریال به گفت‌گو پرداخت.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از هفته نامه سروش، کامبیر دیرباز با سه مجموعه «تب سرد»، «در چشم باد» و «نابرده رنج» توانسته سه فضای مختلف را در جعبه جادو تجربه کرده و ثابت کند موفقیت‌های سینمایی‌اش را حتی می‌تواند در تلویزیون نیز تکرار کند.با او درباره «نابرده رنج» گفت و گویی کرده ایم:

از شخصیت اسد و خصوصیات او صحبت کن، چقدر از این شخصیت ساخته ذهن کارگردان و نویسنده است و چه بخش از آن را می‌توان به خود کامبیز در بازی نسبت داد؟ انگار تو خودت بیش از آنچه در فیلمنامه بوده برای ساده نان دادن شخصیت اسد تلاش کرده‌ای.

به جرأت اعلام می‌کنم 95 درصد از آنچه در حال حاضر می‌بینیم همان چیزی بود که در فیلمنامه آمده بود. فیلمنامه، خوب و کامل بود و شخصیت‌پردازی کاملی هم روی آن صورت گرفته بود من تنها تلاش کردم آن را درست اجرا کنم.

به نظرم علیرضا بذر‌افشان و سارا خسرو‌آبادی قلم بسیار خوبی دارند. من هفت سال پیش با ایشان «تب سرد» را کار کردم. آن‌جا هم همین نظر را داشتم. آن‌قدر قلم آن‌ها در نوشتن قوی است که بازیگر تنها باید تلاش کند نقش را درست از آب در آورد، همین! در مورد اسد در تعامل با کارگردان، خود من شاید ویژگی‌هایی را به اسد اضافه کرده باشم؛ ویژگی‌هایی که همیشه نمی‌توان آن‌ها را بیان کرد و در فیلم‌نامه هم وجود ندارد...

ویژگی‌هایی که بیشتر به سبک اجرای هر بازیگر برمی‌گردد...
دقیقا به همین دلیل فکر می‌کنم هرکس این نقش را بازی می‌کرد با شرایط و نوع بازی خاص خودش شخصیت اسد را ارائه می‌داد؛ شاید حتی خیلی بهتر از من! به هر حال اسدی که در حال حاضر می‌بینید، روحی است که کامبیز دیر‌باز در شخصیت دمیده است.

در این مجموعه یک سانحه خطرناک هم برای تو اتفاق افتاد که می‌رفت تا خدای نکرده سلامتی‌ات را به خطر بیندازد که به خیر گذشت.
بله، متأسفانه سر این سریال اتفاقی برای من رخ داد که در سینمای ایران نظیرش بارها اتفاق افتاد و مسئله نتایج دردناکی را هم در پی داشته! خدا را شکر که خدا من را دوست داشت و به من رحم کرد؛ چون به راحتی با یک ثانیه این طرف یا آن طرف منفجر شدن چاشنی ممکن بود من کور بشوم! خدا را شکر که پشت سرم این اتفاق افتاد و تنها ترکش آن به من برخورد کرد. امیدوار هستم این شتابزدگی کم‌کم از سینما و تلویزیون ما رخت بربندد!

معمولاً این شتاب‌زدگی‌ها ریشه مالی دارد و به خاطر شرایط خاص تولید به وجود می‌آید. این مسئله در سینمای خصوصی ما هم وجود داد و تنها صحنه‌های جنگی نیست. ممکن است در صحنه‌های شهری هم شاهد اتفاقاتی باشیم که به خاطر همین شتابزدگی‌ها جان بسیاری از دوستان و همکاران ما را تهدید می‌کند. من سینما را با فیلم «دوئل» یاد گرفتم یا بهتر بگویم شروع کردم، من آنجا از آقای احمد‌رضا درویش یاد گرفتم که همه چیز باید در خدمت پلان باشد.

روز‌ها بود که ما به لحاظ شرایط فیزیکی تنها یک پلان برداشت می‌کردیم یا حتی هیچ پلانی برداشت نمی‌کردیم، برای آقای درویش این اتفاق خیلی طبیعی بود، نتیجه آن آرامش و شرایط خوب تولید این شد که پس از 9 ماه کار تولید خون از بینی هیچ‌کس نیامد،‌حتی یک نمونه هم ندیدیم! این نتیجه همان سینمای حرفه‌ای است که با پشتوانه تولید مناسب اتفاق می‌افتد و ما آرزوی آن را داریم.

بیشتر بخوانید:

درگیری اسد پنبه و عماد

اسد آتش به اموال عماد زد

فاش شدن راز قدیمی برای اسد

امشب، شاهد جدیدترین قسمت نابرده رنج باشید

مجموعه تلویزیونی «نابرده رنج» داستان دو جوان به نام "اسد" و "عماد" است که از سر اتفاقاتی که برایشان رقم می‌خورد به زندان می‌روند، اما در فرصتی مناسب از زندان فرار می‌کنند و برای پیدا کردن گنج آباو اجدادی "اسد" سر از میدان جنگ درمی‌آورند و ....

بازیگرانی همچون کامبیز دیرباز، سام درخشانی، میلاد کی مرام، سیاوش طهمورث، ثریا قاسمی، مینا جعفرزاده، سحر دولتشاهی، شیلان رحمانی، سیما مطلبی، شهرام عبدلی، حسین مهری، صدرالدین حجازی، علی اوسیوند، رزاق رادان، علیرضاصالحی و محمودرضایی در این سریال نقش‌آفرینی کرده‌اند.

سریال «نابرده رنج» از پنجشنبه ۲۹ آبان هر روز ساعت ۱۸:۰۰ از آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود و بازپخش آن نیز در ساعات ۰۲:۰۰ و ۱۰:۰۰ روز بعد خواهد بود.

ه خ/ ص گ

نظر شما
ارسال نظر